نیسان ماکسیما در گذر زمان
اخبار
سالهای زیادی ماکسیما در ایران به عنوان خودرویی لوکس شناخته می شد و طرفداران زیادی داشت و دارد.
تاریخ ماکسیما اما چیز دیگری است, شرکت نیسان که حیات پر فراز و فرودی داشته تا بحال 8 نسل از این خودرو را به بازار عرضه کرده است, که آخرین آنها در سال 2016 بوده که ظاهری عضلانی دارد
اما ماکسیما راه خودر ار از سال 1984 شروع کرد و در ابتدا قرار بود تنها برای بازار ژاپن عرضه شود,
نسل دوم این خودرد در سال 1985 ارائه شد و جای خود را در دل طرفداران باز کرد, طراحی نسل دوم تغییرات فرآوانی داشت و همین باعث شد که شهرت این خودرو شد و نیسان مجاب به ارائه نسل بعدی کرد, نسل دوم ماکسیما از موتوری V6 توربوشارژ به همراه جدیدترین تکنولوژی های آن زمان بهره می برد.
نسل سوم ماکسیما در اواخر دهه هشتاد به بازار آمد و برای 5 سال جزء پر فروش ترین سدان های بازار بود و حتی در بازار آمریکا موفق شد عنوان دومین سدان پرفروش ژاپنی را به خود اختصاص دهد و این موفقیت باعث مستحکمتر شدن جایگاه این خودرو گردید.
نسل چهارم بر پایه نسل سوم بنا شد و تغییرات عمده ای نداشت ولی همین خودرو در رده بندی Ward مقام بهترین خودرو سدان را نصیب خود کرد.
نسل پنجم همان خودرویی است که در بازار ایران وجود دارد, این نسل ما بین سالهای 2000 تا 2005 تولید می شد, طراحی این نسل در استودیو لاخولا در سال 1997 انجام شد و با نام تجاری A33 به بازار معرفی گردید.
نسل ششم با طراحی دگرگون شده و زیبا یکی از محبوب ترین نسل های ماکسیما بود و توانست رکوردهای مختلفی در بازار جهانی و کشور های مختلف به خود اختصاص دهد, این خودرو پرچمدار خودروهای سدان نیسان مابین سال های 2004 تا 2008 بود.
نسل هفتم که اخیرا از چرخه تولید خارج شد و جای خود را به نسل هشتم سپرده است, این نسل همچنان در بازار کشور های مختلف وجود دارد و از پلتفورم آن در نیسان آلتیما و نسل دوم نیسان مورانو استفاه شده و از جهاتی شبیه اینفینیتی J و M می باشد.
منبع: زومیت